Mobilní web

Mobilní web je internetová stránka určená pro prohlížení z mobilního telefonu. Uživatelé, kteří váš web navštíví v mobilním telefonu totiž očekávají jiné informace a hlavně jinak podané.


Jak upravit stránku pro prohlížení z mobilního telefonu?

Musíme počítat s tím, že si naši stránku může člověk prohlížet v terénu s pomalejším připojením k internetu. Z toho vyplývá, že stránka by měla být datově nenáročná, aby se rychle načítala – tzn. žádná videa nebo obrázky ve velkém rozlišení. Návštěvník hledá stručnou a výstižnou informaci, nezahlcujte ho proto kvanty textu. Obrázky slouží pouze pro dokreslení, použijte jich raději méně než více, 1-2 budou stačit.


Obr.: Neoptimalizovaný web mobilní uživatele spolehlivě odradí

Obr.: Neoptimalizovaný web mobilní uživatele spolehlivě odradí

Jaké informace na mobilní stránce zobrazit?

Záleží na určení stránky. Návštěvník na firemní stránce obvykle hledá kontaktní údaje – telefonní číslo, adresu, otevírací dobu. Telefonní číslo byste měli zobrazit jako tlačítko, jehož stisknutím zákazník rovnou zahájí hovor. Adresu je vhodné zobrazit i s interaktivní mapou pro možnost rychlého nalezení vaší firmy.


Jaké další náležitosti by měla mobilní webová stránka mít?

Předpokládejte, že většina návštěvníků na ni bude přistupovat z dotykového telefonu. Odkazy na podstránky tedy neumisťujte příliš blízko k sobě, aby je bylo možné snadno strefit prstem. Ideální je pro odkazování používat tlačítka. Většina telefonů také neumí zobrazit flash, vyhněte se tedy jeho použití.


Příklad stránky optimalizované pro mobilní telefony


Obr.: Příklad mobilní stránky určené pro telefon

Obr.: Příklad mobilní stránky určené pro telefon




Rádi povedeme vaši kampaň pro mobilní telefony nebo ji propojíme s internetovou kampaní:

     nebo využijte jiný kontakt pro nezávaznou poptávku.